Dag 2 Rdam-Rijkev Blg 102km/tot 200km//11C-8Bft - Reisverslag uit Rijkevorsel, België van Guus Veire - WaarBenJij.nu Dag 2 Rdam-Rijkev Blg 102km/tot 200km//11C-8Bft - Reisverslag uit Rijkevorsel, België van Guus Veire - WaarBenJij.nu

Dag 2 Rdam-Rijkev Blg 102km/tot 200km//11C-8Bft

Door: Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus

31 Maart 2015 | België, Rijkevorsel

Rotterdam - Rijkevorsel België // dinsdag 31 maart 2015
Kan de wind nog een tandje harder? Ja dat kan.

Stond er gisteren al een stijve bries, vandaag was Nederland in de ban van de storm.
Toen ik vanochtend opstond was het na een nacht regen net droog. Maar er stond een zware wind, mag ik zeggen storm? De weerberichten spreken over 8 tot 9 Beaufort.
Hoe dan ook, hoe verleidelijk het was om maar weer in bed te kruipen (en Jorrit en Kristy zeggen dat ik best nog een dag mag blijven) stap ik om 8:30 uur op de fiets. Mooi zonnig weer en dus veel wind.
Via Dordrecht rijd ik naar de Moerdijkbrug. En ik heb alles meegekregen: meewind, zijwind, tegenwind. Bij tegenwind ga ik "met hulp" wel 9 km p/u vooruit. Maar met meewind kon ik soms rechtop de pedalen staand gewoon zeilend vooruit!

De Moerdijkbrug is ronduit spectaculair. De brug (waarop ik foto's maak) schudt letterlijk van de wind. Ik hoef niet te trappen en omlaag ga ik 41 km p/u. Onverantwoord natuurlijk, want bij vlagen vang ik veel zijwind en moet dan schuin hangen. Blijkbaar heb ik een engeltje op mijn schouder zitten. En af en toe "woei me de helm bijna van de kop" (om het op z'n Twents te zeggen). Hoe dan ook, qua wind heb ik nu wel zo'n beetje alles gehad denk ik. Maar het zij gezegd, gelet op de richting is hij vandaag mijn beste kameraad.

Vanaf de Moerdijk rijd ik niet via Breda, maar rijd ik door de Westhoek van Brabant. Uiteindelijk bij Chaam - Galder België ingereden. Net voor de grens geluncht in Leur bij het monument ter nagedachtenis aan de eerste vliegtuigvlucht in Nederland, gemaakt door Charles graaf de Lambert in 1909.
Omdat het voor de wind gaat maak ik nog wat kilometers en kom uiteindelijk om 16:00 uur in Rijkevorsel aan. Bij B&B Simpel en Goe van Greet en Frans Willemse. Een aanradertje. Ontvangen met potje thee (bier mocht ook), maar dat bewaar ik voor later.

Na gezellig wat gekletst te hebben toont Greet mij de kamer en de douchegelegenheid. Ziet er allemaal prima uit. Na douchen en wat uitrusten ga ik Rijkevorsel in om wat te eten. Nou, dinsdagavond (en met regen erbij) blijkt daar niet veel te halen te zijn. Uiteindelijk beland ik bij De Piramide, een soortement shoarmazaak op zijn Belgisch. Blijkt net een week open te zijn. Schoon netjes, vriendelijke jongemannen in de bediening en keuken. Ik ben de 2e gast die avond (en blijf dat). Ze hebben een heerlijke falafel schotel met .... frieten. En nu natuurlijk wel een blonde rakker (Grimbergen) er bij.
Na de maaltijd terug naar B&B, dagboek bijwerken en om 22:30 uur te bedde.

Lied van de dag: Toen wij van Rotterdam vertrokken / Havenzangers //

https://youtu.be/vinZ76KKACQ

  • 31 Maart 2015 - 21:30

    Jorrit:

    Wauw alweer 100 km gefietst. Respect :-)

  • 31 Maart 2015 - 21:46

    Kristy:

    Wat goed dat je toch bent gegaan en wat een reis! Hier ook respect! :D

  • 31 Maart 2015 - 21:50

    Anke&Serge :

    RESPECT!

  • 31 Maart 2015 - 21:51

    Karin:

    Respect van je schoonzus en uiteraard ook broer Ron!
    met dit tempo ga je er veel sneller zijn!
    Goede nacht en succes verder!

  • 31 Maart 2015 - 22:43

    Jan:

    'k Heb het eerder gezegd w.b. het weer. Alles heeft z'n charme. Goed dat je ondanks de storm op pad bent gegaan en een goed onderkomen hebt gevonden. Verder een voorspoedige reis.

  • 01 April 2015 - 01:28

    Gerda:

    Tegen wind of voor de wind.
    Je fiets is de komende weken je trouwste metgezel!

  • 01 April 2015 - 09:44

    Joop:

    Dat gaat snel in dat slechte weer. Vandaag mooi weer! Geniet onderweg want niet het doel is het maar de weg er naar toe.

  • 01 April 2015 - 10:56

    Menno:

    Als je zo door gaat, ben je er veel te snel. Relax man!

  • 01 April 2015 - 12:21

    Anneke:

    Jij hebt wel wat met heuveltjes op en vooral áf!
    Voor de wind is zeker niet verkeerd en dus avontuurlijk en uitdagend. Graag eenmalig zo'n Kamikaze actie

  • 01 April 2015 - 13:06

    Fons:

    Ben een beetje jaloers. En misschien kom ik zo ook op goeie ideeën. Ga binnenkort natuurlijk ook met pensioen en dan is er van alles mogelijk. Heb nu weer een mooi voorbeeld erbij aan jou ! Succes Guus en veel fietsplezier !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guus

Deze makker is wel bekend bij degenen die mogen inloggen. Voor het overige ...... raden maar.

Actief sinds 21 Maart 2015
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 24353

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: