Dag 13 Trs-Trs 0km/tot 1040km//16C-4BftWZW - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Guus Veire - WaarBenJij.nu Dag 13 Trs-Trs 0km/tot 1040km//16C-4BftWZW - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Guus Veire - WaarBenJij.nu

Dag 13 Trs-Trs 0km/tot 1040km//16C-4BftWZW

Door: Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus

11 April 2015 | Frankrijk, Tours

Tours - Tours zaterdag 11 april 2015
Vandaag rustdag in Tours. Lekker uitgeslapen tot 09:00 uur.

Ik heb gemerkt dat ik teveel bagage (kleding, kookgerei) meesjouw wat ik allemaal niet gebruik. Ik maak alle tassen leeg en selecteer wat ik eigenlijk echt nodig heb. Komt neer op hooguit 2 stuks van allerlei kleding. Een stuks om te dragen en een reserve. Ondergoed kun je elke avond meenemen in de douche en daar een snel handwasje geven. Is vaak de volgende dag droog en dan heb je toch nog altijd een tweede stuks. Dus ik sorteer kleding. Ook het kookgerei gebruik ik niet. Of je eet buitenshuis of je kunt koken in een gîte. Dus dat spul doe ik allemaal in bij elkaar en zie, ik heb nu ineens gemakkelijk ruimte in al mijn Ortlieb tassen.
Na het ontbijt ga ik er mee naar La Poste. Gevestigd in zo'n groot Frans gebouw met veel marmer. Er staan uitvouwbare dozen te koop. Ik neem de grootste, alles past er net in, en het weegt 3,5 kg. Hoewel het selfservice is, biedt een behulpzame dame ondersteuning. Het is immers verzending naar het buitenland (Anke, over 4 dagen bij jou).

Daarna terug naar hotel om contact te zoeken met Anneke. Het is vandaag immers onze trouwdag. Omdat de Chinezen FaceTime van Apple blokkeren gebruiken we WeChat = Chinese WhatsApp. Ja, de vroegere pelgrim schreef gewoon een brief of ging in een telefooncel verbinding naar het verre buitenland zoeken (en dat lukte soms na eindeloos geduld). Maar de moderne pelgrim moet alles weten van apps (overigens heb ik de Ibis hotel app, verdomd gemakkelijk).
We krijgen geen video contact, maar wel spreekcontact over en weer. Plus foto's van de kleintjes natuurlijk. Frits zit er ook bij en geeft ook af en toe commentaar. Gezellig zo even.

In de middag nog een rondje door stad Tours gedaan. Mooie stad, echt Frans met veel historie, grote kathedraal en evenzeer groot station.
Nu alles weer (makkelijk) in tassen gedaan en morgen volgende etappe.

Lied van de dag: Amelie - Valse Orchestral / Yann Tiersen

https://youtu.be/Obqs3cyOeUc

  • 12 April 2015 - 02:50

    Anneke:

    Haha. Het lijkt China wel! Overal veel mensen gebruiken voor weinig werk! Hier zijn overigens wel vrouwen aan het werk. Meer gemancipeerd?

  • 12 April 2015 - 10:47

    Fons:

    Het lijkt erop als je het inderdaad heel relaxed aan het doen bent allemaal.
    Lijkt me heerlijk zo'n reisje ! Nog veel plezier !

  • 12 April 2015 - 10:54

    Hans:

    Rust hoeft geen roest te betekenen. Trouwens, je materiaal is daar veel te goed voor.
    Je verhaal over het wroeten doet mij denken aan urenlange discussies die we daarover hebben gehad.
    Er is te weinig werk voor heel veel mensen.
    Ik geloof dat in Fr. meer dan 40 % van de beroepsbevolking gelieerd is aan de overheid.... Op zich een interessante gedachte: laat de overheid zoveel mogelijk banen in stand houden en het bedrijfsleven de afnemende rest. Communicerende vaten.
    Ik ben vanaf dinsdag aanstaande in het jou welbekende Beatenberg.
    Ik denk dat ik een E- Bike ga huren.................

    Groetend,

    Hans.


  • 12 April 2015 - 11:21

    Rob En Nell:

    Van harte gefeliciteerd Guus en Anneke met jullie ....jarige huwelijksdag! Vanavond een lekker biertje extra Guus en Anneke een glaasje wijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guus

Deze makker is wel bekend bij degenen die mogen inloggen. Voor het overige ...... raden maar.

Actief sinds 21 Maart 2015
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 24300

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: