Dag 23 Pmpl-Logr 108km/tot 1938km//22C-2BftZO - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Guus Veire - WaarBenJij.nu Dag 23 Pmpl-Logr 108km/tot 1938km//22C-2BftZO - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Guus Veire - WaarBenJij.nu

Dag 23 Pmpl-Logr 108km/tot 1938km//22C-2BftZO

Door: Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus

21 April 2015 | Spanje, Logroño

Pamplona - Logroño dinsdag 21 april 2015
Vanochtend vreselijk vroeg wakker gemaakt door de wandelaars die opstonden. Ik ben dan ook maar om 06:30 uur opgestaan en was uiteindelijk om 08:45 gereed om te rijden. Eerst nog hartelijk afscheid genomen van Norbert (wiens achternaam Van Leeuwen is) en Simone, foto's gemaakt. Daarna door Pamplona op weg naar Los Arcos, een rit van 85 kilometer.
Het is mooi weer, zacht windje mee schuin van achter. Het is mooi terrein, waar ik doorheen rijd. Ook hier nu veel wijngaarden (Riojastreek), afgewisseld met grote velden voor akkerbouw. Ik rijd heel lang langs de rivier de Arga, echt aangenaam. Ik rijd ook door en langs vele historische Spaanse dorpjes. De middagstop is in Estella. Onderweg zie en passeer ik ondertussen behoorlijk wat wandelaars.

Zoals gezegd, mijn doel is Los Arcos. Daar ben ik al heel vroeg, ook omdat ik natuurlijk vroeg vertrokken ben. Ik besluit zo'n 25 kilometer door te rijden naar Logroño, omdat Jan daar een aardige verblijfplaats had. Na 2 nachten albergue is het wel weer eens tijd voor een eigen kamer. Ik kom in de namiddag aan en vind vrij vlot hostel Entresueños. Hostel is een tussenvorm tussen albergue en hotel. Je kunt er (goedkoop) op een gezamenlijke kamer slapen of een kamer voor jezelf nemen. Het laatste dus. Het is een vrij modern gebeuren in een statig gebouw in het oude centrum van Logroño. Een grote kamer met 3 bedden alleen voor mij.

Na opfrissen ga ik stad verkennen. Deze heeft een veel minder groot oud historisch centrum dan Pamplona. Toch ook wel charmant. In de straat van het hostel zijn (naast de kathedraal) kleine winkeltjes gevestigd en een aantal café's met terrassen. Dat nodigt uit voor een biertje. Vanaf een uur of 19:00 wordt het allengs drukker. Ik beland bij een café waar je zelf je consumptie (en dat kunnen ook tapas zijn) moet halen. Ik bestel uno cerveza en de señora zegt iets van uno. Ik knik en zij herhaalt uno. Na nog paar keer knikken begrijp ik dat ik voor een grote bier €1 moet afrekenen! En de tapas variëren van €0,50 tot €1. Dus lekker Spaans gedaan en gegeten met bier plus tapas.

Daarna richting hostel om na dit verslag te gaan slapen. Morgen wat minder ver, nu naar Sto. Domingo.

Lied van de dag: Black is black / Los Bravos //

http://youtu.be/tsv7USKmhXA

  • 21 April 2015 - 23:10

    Ron En Karin:

    We staan versteld van je tocht!, Geweldige ervaringen en geniet van je tocht! Veel succes van ons!

  • 22 April 2015 - 03:15

    Anneke:

    Ha, dat kan niet missen, het liedje van jouw dag wordt Santo Domingo van Anneke Grönloh op tekst van Johnny Hoes (1963) Ik heb het wel even voor je opgezocht en ben benieuwd of het uitkomt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guus

Deze makker is wel bekend bij degenen die mogen inloggen. Voor het overige ...... raden maar.

Actief sinds 21 Maart 2015
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 24351

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: