Dag 1 Pmend- Rdam 98km / tot 98km // 7C - 6à7BftW - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Guus Veire - WaarBenJij.nu Dag 1 Pmend- Rdam 98km / tot 98km // 7C - 6à7BftW - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Guus Veire - WaarBenJij.nu

Dag 1 Pmend- Rdam 98km / tot 98km // 7C - 6à7BftW

Door: Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus

30 Maart 2015 | Nederland, Rotterdam

Purmerend - Rotterdam // maandag 30 maart 2015
Hebben jullie iets gemerkt van de wind vandaag? Nou ik wel.

Grotendeels pal opzij. Met al die tassen pak je dus veel wind. Ik heb nogal eens schuin moeten hangen. Ook wind schuin mee en schuin tegen. Maar zeker ook pal tegen (bv. buurtschap Noorden bij Nieuwkoopse Plassen) en pal voor (langs de Kromme Mijdrecht).
Vanochtend vertrokken (met uitgeleide door Anneke tot grens Purmerend) om 9:15h. Binnen het uur bij CS Amsterdam. Lekker vlot wel. Daarna Amsterdam door, gewoon de Amstel blijven volgen is de meest rechte, gemakkelijke, rustige route. Buiten Amsterdam de rechteroever van de Amstel blijven volgen tot aan Nes aan de Amstel. Daar met de kabelpont over. Veerbaas vraagt waarheen de reis leidt. Na uitleg heeft hij me vriendelijk veel succes gewenst en een goede reis. Na de vele welgemeende wensen van velen uit de vrienden- en kennissenkring de eerste vreemdeling die dat doet. Voelt goed.

Daarna ga je een stukje Utrecht in (o.a. Mijdrecht) en kom je langs nooit gekende plaatsen als Zwammerdam, Meije, Noorden, zelfs een buurtschap dat Middelburg heet. En dit alles door het Zuid-Hollandse plassengebied (Westeinder, Nieuwkoopse Plassen, Reeuwijkse Plassen etc.). Ja, dat is dus ook onderdeel van deze tocht: nieuwe dingen tegenkomen.
Na km 80 wordt het toch wel pittig. En dan kom je aan in Rotterdam Nesselande. Denk je aha, maar dan is het dus nog 15 km naar eindpunt.
Maar goed, eindelijk na het Kralingse Bos doemt dan de Maas op. De machtige Maasboulvard, met aan je linkerkant de Brienenoordbrug en rechts van je de Willemsbrug en de Erasmusbrug. Via Willemsbrug op naar de Kop van Zuid naar het huis van moeder van (schoondochter) Kristy. Die heeft de sleutel van het huis van (zoon) Jorrit. Ik kom daar om 15:45 uur aan. Al met al dus zes en een half uur onderweg. Ze komt de sleutel brengen met kleindochter Mia op de arm. Korte knuffel en daarna naar dat huis. Fietsbepakking er af, kop thee gemaakt en
daarna heeeeeeerlijk douchen. Beetje uitrusten en lezen en om 18:00 uur komt Kristy thuis, kwartier later Jorrit.
Ze maken een heerlijke Mexicaanse maaltijd. Als we bijna klaar zijn brengen de ouders van Kristy Mia (waar ze maandag en dinsdag op passen) nog even langs om haar haar yehyeh (is Chinees voor opa van vaders kant, de belangrijkste man in een Chinese familie :-)) te laten zien. Heel leuk.

Zo, nadat Kristy Mia heeft weggebracht nog een kleine nazit met thee en vervolgens naar kamer om dagboek bij te werken.
Deze klus geklaard en nu nog wat lezen en reis van morgen
plannen. Volgens weerbericht morgen nog meer wind en mogelijk regen (had ik vandaag niet, en dat maakt het zeker aangenaam).
Nou ja, we zien het wel. Ik ga richting België.

Lied van de dag: Groeten uit Purmerend / Sendar ft Reeze & The GMC

• 30 Maart 2015 - 22:06

Anke:

Zo veel gefietst en nog zo'n blog kunnen schrijven. Waar haal je energie vandaan of heb je ergens een elektrisch motortje verstopt

• 30 Maart 2015 - 22:47

Wilbert :

Lekker bezig

• 30 Maart 2015 - 23:01

Hans:

Ha die Guus,

Ik heb veel bewondering voor de door jou ingezette tocht. Het is, zeker gezien de weersomstandigheden, niet niks. Heb je nog kennis genomen van de moeilijkheden die de wielrenners hadden tijdens de gisteren gereden Vlaamse klassieker Gent Wevelgem. Sterkte morgen.

Groetend van huis tot fiets,

Hans.

• 31 Maart 2015 - 00:31

Marielle:

Wat geweldig dat je gestart bent! Erg leuk dat we je op je grote tocht kunnen volgen.
    Sterkte morgen, dat wordt een pittig dagje!
    Bon route!

• 31 Maart 2015 - 19:26

Rob En Nell:

Hallo Guus,
    Vandaag code Oranje, vrachtwagens waaien om, Schiphol beperkt vliegen, in Belgie waaien de wielrenners van de weg, koeien vliegen weer voor het eerst dit jaar voorbij.
    Ben jij toch vertrokken vanmorgen of heb je maar een rustdag bij Jorit ingelast vandaag?

Tags: Dag 1, wind, Mia, Rotterdam