Dag 6 Fen-StQ 88km/tot 525km//7C-2BftN - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van Guus Veire - WaarBenJij.nu Dag 6 Fen-StQ 88km/tot 525km//7C-2BftN - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van Guus Veire - WaarBenJij.nu

Dag 6 Fen-StQ 88km/tot 525km//7C-2BftN

Door: Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus

04 April 2015 | Frankrijk, Saint-Quentin

Fenain - St. Quentin // zaterdag 4 april 2015
Vandaag een grotendeels natte en koude dag. Ondanks alle goede wensen aan me van alle mensen dat het weer echt beter wordt heb ik vandaag voor het eerst bijna de hele dag in regenkleding gereden. Dit leidde er toe dat ik, door slecht zicht, in Cambrai gigantisch verkeerd gereden ben. Want had ik effectief 75km te gaan, het zijn er 88 geworden. En de voorspellingen zijn al dagen, zeggen mijn gastheren en gastvrouwen, dat het "demain sera mieux = morgen wordt het (weer) beter". Nou, ik denk dat eerst Jezus uit de dood moet zijn opgestaan, voordat dat waarheid wordt. Nu is het morgen 1e Paasdag, dus wie weet of het wonder van beter weer dan zal geschieden.

Vanochtend opgestaan na een slechte nacht. Puist op het onderstel is opengebroken. Ook is een teen(nagel) aan het zweren. Nou ja, goed dat ik niet lopend op weg ben naar SdC. Bij opstaan is pijn van p.... aardig weg; van teen nog niet.
Ik word uitgezwaaid door madame Mirjam Deconinck van de chambres d'hôte. Ze heeft alleen voor mij de tafel gigantisch gedekt en komt er met een bak koffie bijzitten. Maar evengoed sjouwt ze ook mee aan de sacs(= fietstassen).

Zoals gezegd, verkeerd gereden in Cambrai. Uitgekomen op zone industriele. Naar juiste weg gevraagd en die gekregen. Nou merk ik dat mijn banden wat zacht zijn, dus geprobeerd die bij tankstation op te pompen. Mislukt. Sterker nog, nu zwabbert de hele achterband. Wat nu, want er moet lucht bij. Nu herinner ik me dat ik onderweg vlakbij een motorenzaak van Harley Davidson heb gezien. Ik daar heel voorzichtig heen gefietst. Eigenaar zaak, grote man met grote zwarte baard en grote bos zwarte haren, zegt dat dat niet zal gaan. Hij verwijst me naar een rijwielzaak 50 m verderop. Daar heen gelopen, fiets op slot en naar binnen. Daar staan een dame van 60+, haar dochter plus echtgenoot en een kleinzoon van ik denk 14, net in de eindfase van koop van een bromscooter voor man van dochter. Eerlijk, het duurt 34 minuten voordat de handelaar en die dame er uit zijn met papieren invullen. En ik kom alleen voor een beetje lucht! Als ze klaar zijn (en ik de efficiency van de Nederlanders duizend maal geprezen heb ten opzichte van die Franse taal- en handgebaren) vraag ik of ze de hele winkel hebben leeg gekocht. In het Nederlands dan, want ja ik moet nog lucht hebben; ze kijken me wat schaapachtig aan, maar ik doe alsof ik geen woord Frans spreek. De rijwielman is zeer behulpzaam; binnen de minuut heeft hij beide banden weer op 4,5 bar. Kosten niks! Ook hij wenst me, zoals meer mensen "Bonne chance = sterkte". Blijkbaar heb je dat nodig als je naar Santiago fietst.

Ik heb gisteren telefonisch hotel Florence gereserveerd in St. Quentin. Volgens Sweerman van de reisboekjes een authentiek hotel en beter dan die plastic eenheidsworst als Ibis of F1.
Nou ja, het is wat je wilt zien. Het is, om het zo te zeggen, echt authentiek. Drie etages opsjouwen met 5 fietstassen en rest, dus 3 keer op neer. Want: geen lift. Volgende keer toch maar een plastic hotel?

Wasje gedaan (fietskleding nu zes dagen aan dus mag wel eens) en wat gegeten in een aardig drink- en eetcafé. Met een Grimbergen van het vat. Heb ik wel verdiend toch?

Morgen vrij! Rust!

Lied van de dag: San Quentin / Johnny Cash //

https://youtu.be/pDR5kvT2MvU

  • 04 April 2015 - 22:07

    Wilbert:

    Gaat lekker!

    Zalig Pasen :)

  • 04 April 2015 - 22:20

    Rob En Nell:

    Dat heb je zeker verdiend en je dagje rust na zo'n stormachtig weekje ook!
    Hoop dat je weer een beetje bij kan tanken. Het wordt volgende week beter weer.
    Goede paasdagen!


  • 04 April 2015 - 22:40

    Karin:

    Nou Guus dit was op zijn zachts gezegd geen topdag voor je, maar na een goede nachtrust en dag rust word het weer echt wel beter! Geniet van je dag rust! groetjes van ons!

  • 05 April 2015 - 00:59

    Patrick:

    Zeg Guus, doe jezelf een lol en gaat eens even heel snel een fietspompje kopen. En doe er wat bandjes en bandenlichters bij. Ga je geen spijt van krijgen. Succes!

  • 05 April 2015 - 08:10

    Anneke:

    Ook in Zhanjiang zijn ze onder de indruk, maar overtuigd dat het gaat lukken: Guus is a strong men! Gambee en proost!

  • 05 April 2015 - 10:17

    Anke & Serge:

    Wat een lijdensweg Guus. Maar zo te lezen heb je toch nog een (soort) paasei kunnen poppen.
    Vrolijk Pasen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guus

Deze makker is wel bekend bij degenen die mogen inloggen. Voor het overige ...... raden maar.

Actief sinds 21 Maart 2015
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 24381

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: