Dag 7 StQrust 0km/tot 525km//13C - 2BftN - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van Guus Veire - WaarBenJij.nu Dag 7 StQrust 0km/tot 525km//13C - 2BftN - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van Guus Veire - WaarBenJij.nu

Dag 7 StQrust 0km/tot 525km//13C - 2BftN

Door: Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus

05 April 2015 | Frankrijk, Saint-Quentin

Saint-Quentin rustdag // zondag 5 april 2015
En waarlijk, hij is opgestaan, de zon dan hè. Ja Jezus ook, zeggen ze op 1e Paasdag, wat het vandaag is. Vieren ze vooral in Rome, maar ook elders wel.

Vanochtend geen wekker en dus pas om 9:00 uur wakker geworden. Heet ook wel uitslapen. Na gisteren was van fietskleding gedaan te hebben (droogt voor geen meter maar we hebben nog de hele dag te gaan) nu wat andere kleding gewassen. Daarna ontbijt (roerei en gekookt ei, dus wel aan Pasen gedaan). Ruim de tijd voor genomen.

Daarna naar fiets om houder voor GPS te repareren. Blijkt lastig, want mijn multitool heeft niet die kleine inbussleutel. Echter, wat komt daar om de hoek aan bij het hotel? Een fietser uit Holland op weg naar Santiago de Compostela! Op Gazelle met 21 versnellingen, 2 lichtgroene Ortlieb backrollers + stuurtas en tentje plus slaapzak en slaapmatje. Het is Joop uit Utrecht. Van hetzelfde soort als ik, dus kort haar, moderne bril, jeugdige baard en leeftijdsgenoot. Na korte introductie van elkaar brengt hij eerst zijn spullen het hotel in en komt daarna terug met zijn materiaalbus met daarin passende inbussleutel. Hij helpt (doet eigenlijk het werk) en zie, de GPS houder functioneert weer. Hartelijk dank! Joop is nu even in een hotel (en wat vroeg, want hij komt uit Cambrai, ritje van 55 km) omdat de nachten wat nat en fris zijn. Hij houdt niet van B&B, omdat je dan altijd met die eigenaren opgescheept zit. Hij is liever op zichzelf.
Overigens, hij is afgelopen dinsdag, toen ik vanuit Rotterdam reed, toen hij lopend over de brug over het Merwedekanaal ging, met fiets en al door de storm omver geblazen! Gelukkig niks aan overgehouden.

Daarna wat achterstallige NRC's gelezen en gaan wandelen. Hoe groot St. Quentin ook moge wezen, het is er niet drukker dan in Purmerend op zondag. Wat foto's gemaakt en een biertje gedronken. Ze hebben hier opvallend vaak Grimbergen van de tap en zo'n blonde bevalt wel.

Bij teruglopen richting hotel komen Joop en ik elkaar weer tegen in de stad. O toeval. We praten wat over het vervolg van de reis. Hij heeft over 3 weken met zijn vrouw afgesproken in Bordeaux. Ik hoop dan bij of over de Pyreneeën te zijn. Joop doet het wat rustiger aan, want is aan zijn 2e fietstocht naar Santiago bezig en maakt wat zijdelingse uitstapjes. We groeten en zeggen tot ziens. Want net als in een supermarkt waar je aan het begin een bekende ziet, kom je die vervolgens op weg naar het einde diverse malen tegen.

Verder heerlijk rustig. Net nog om de hoek pizza met Grimbergen blond genuttigd en weer gereed maken voor morgen. In elk geval tot Compiègne is de bedoeling.

PS: de foto's bij de dag verslagen sporen lang niet altijd. Dat komt door ruzie tussen mijn gsm, Dropbox en mijn IPad. Maak ik terug thuis wel in orde.

Lied van de dag: Les vieux amants / Jacques Brel //

• 05 April 2015 - 22:24

Jan Karmiggelt:

Hoi Guus,
    Vandaag vlogen wij over je hoofd van Parijs naar Amstrdam. Het zag er mooi en zonnig uit. Dus er komt vast eindelijk mooi weer voor je aan. Heerlijk: lekker op je gemak naar de zon toe fietsen en jezelf gezond en sterk voelen worden. Dat gaat nu gebeuren. Vergeet je akelige dagen en ga genieten van je tocht.
    Per aspera ad astra, is dat geen mooie gedachte?
    Groetjes,
    Jan&Anneke

• 05 April 2015 - 23:17

Marielle:

Ik reageer dan wel niet iedere dag maar volg je verslag wel. Leuk om te lezen! Goed hoor guus.

• 06 April 2015 - 09:48

Jan:

Toeval? Je zult waarschijnlijk meer toevallige(?) momenten tegenkomen op je reis. Dat maakt de tocht mede zo boeiend. En gooi die (digitale) kranten aan de kant. Loslaten, Guus! Je zit op de camino.

• 06 April 2015 - 11:54

Hans:

Wees blij dat je een tijdje uit NL weg bent, Guus.

Ik zeg Lévi Weemoedt na:

Onze natio-